Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

Op Lindenhage krijg je de ruimte het beste uit jezelf en de ander te halen

 
 

Inrichting lokalen groepen 1 / 2

In de groepen 1 / 2 zorgen we voor een rijke leeromgeving. Een verscheidenheid aan materialen die uitnodigen om te spelen, ontdekken, oefenen en experimenteren op allerlei gebieden. Er is ook regelmatig iets “nieuws” te vinden zodat de nieuwsgierigheid en exploratiedrang wordt gestimuleerd.

Elke groep beschikt over een atelier (materialen voor de creativiteit), huis/themahoek, verf- en krijtbord. Het bouwen en lezen vindt plaats op de leerpleinen.

Linksboven

Elke groep heeft een vaste kringopstelling. In de kring worden verschillende activiteiten aangeboden. Te denken valt aan het voorlezen van een prentenboek of een verhaal, taalspelletjes, rekenactiviteiten, muzikale vorming, etc.

Rechtsboven

In alle groepen is ‘een stiltestraat’ te vinden. Dit is een rustige plek in de klas. Aan deze tafels wordt gewerkt met klein constructiemateriaal, spellen uit de reken/taalkast, werkbladen etc.

Linksonder

In de klas is er voldoende ruimte om op de grond te spelen. Dit is belangrijk voor de motorische ontwikkeling van kleuters. We werken met matten die de speelplek van het kind afbakenen. Daarnaast vinden de kinderen het fijn om er te zitten.

Rechtsonder

In de klas staat een huisje waar een huishoek is ingericht. Daarnaast wordt de huishoek regelmatig omgetoverd tot een themahoek. Dit bevordert de spelontwikkeling.

Leerplein groepen 1 / 2

Op het speelleerplein staan de volgende ontwikkelingsfacetten centraal:

Ontwikkelen: De kleuters / peuters ontwikkelen zich met name op sociaal-emotioneel gebied. Zij worden hierbij gesteund door de coachende rol van de leerkracht. We waarborgen hierbij een doorgaande lijn.

Ontmoeten: Kleuters uit de verschillende groepen ontmoeten elkaar. Op deze manier wordt de sociale omgeving groter. Peuters ontmoeten kleuters en kinderen uit groep 3. Op deze manier leren de kinderen van en met elkaar.

Ontdekken: Door de rijke leeromgeving kunnen de kleuters veel ontdekken op het speelleerplein (aansluitend bij de belevings- en ervaringswereld van het kind ). De zelfstandigheid van het kind wordt ontwikkeld.

Linksboven 

Op het plein staan open kasten met allerlei materialen. 

Het is ingericht met meet- en bouwmaterialen, dieren en looseparts (knopen, kastanjes, steentjes, etc).

Rechtsboven

Het bouwen staat centraal. Er is ruimte voor spel en de grove en fijne motoriek. Er staan verschillende soorten materialen ter beschikking om het bouwproces te stimuleren.

Linksonder

Op het plein is ook de bieb voor de peuters en kleuters te vinden. Hier kunnen de kinderen zich terugtrekken met een leuk prentenboek.

Rechtsonder

Op het plein willen we ook de spelontwikkeling stimuleren. Per periode bieden we wat anders aan. Op dit moment staat het winkeltje en de rekentafel centraal. Dit winkeltje wordt afgewisseld met de zand en/of watertafel. Hiermee willen we de kinderen blijven prikkelen.

Website laten maken door Mijndomein | Open cookie voorkeuren