Het kan voorkomen dat u met bepaalde vragen zit die onvoldoende beantwoord worden op schoolniveau. U hebt gesprekken gehad met de leerkracht van uw kind, de directeur van de school is er bij betrokken en toch bent u niet tevreden met het resultaat. Voor die situaties is er een klachtenprocedure opgesteld. Stapsgewijs:
U bespreekt het probleem met de leerkracht. Samen zoekt u oplossingen.
Als u er niet uitkomt:
- De (adjunct-)directeur wordt geïnformeerd. Hoor en wederhoor vindt plaats. Er worden voorstellen gedaan. Ze leiden niet tot de oplossing die u voor ogen had.
- Op schoolniveau zijn interne vertrouwenspersonen (Sandra de Reus/Judith de Reus) aangesteld die u kunnen adviseren hoe nu verder als bovenstaande acties niet hebben geleid tot een oplossing.
- Het schoolbestuur wordt erbij betrokken. U informeert het bestuur over de kwestie. U wordt uitgenodigd voor verheldering. Hoor en wederhoor vindt plaats.
Bestuursbureau Liemersnovum
Mercurion 10
6903 PZ ZEVENAAR
0316 226514.
info@liemersnovum.nl
Ook langs deze procedure is de kwestie niet opgelost. U doet een beroep op de klachtenregeling. Dat kan langs twee kanalen:
A. U kunt contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon van het SWV. Haar naam is Chiene Hulst en zij is bereikbaar op telefoonnummer 06 45434266of per mail: chienehulst@externevertrouwenspersonen.nl
B. U dient uw klacht schriftelijk in bij de klachtencommissie. Die melding verloopt via het Samenwerkingsverband passend onderwijs (SWV PO):
t.a.v. mevr. van Dijk
Mercurion 36
6903 PZ ZEVENAAR
0316 341618.